KĀ IZVEIDOT VEIKSMĪGU E-KOMERCIJAS BIZNESA KOMANDU?

Autors: Gustavs Gotauts

Kā izveidot veiksmīgu e-komercijas biznesa komandu?

Jautājums, kuru bieži vien dzirdu no dažādu līmeņu uzņēmumiem, ir par to, kā izveidot e-komercijas komandu biznesa attīstībai!

Lai izveidotu un uzturētu veiksmīgu e-veikalu, vēlams saprast katru procesu, prioritātes un apzināt pieejamos resursus, lai spētu precīzi noteikt nākamo soli.


Aicinu Tevi piedalīties vebinārā “Kā izveidot spēcīgu e-komercijas komandu?”.
Piesakies bezmaksas te: https://ej.uz/tavaspecigaekomercijaskomanda

Nākotnes bizness nav iedomājams bez e-komercijas, un agrāk vai vēlāk Tev būs jādomā par to, kā izveidot  e-komercijas komandu, kas nodrošinās e-komercijas izaugsmi.

Mani sauc Gustavs Gotauts, esmu eCOMHUB dibinātājs, pilna laika, aizrautīgs uzņēmējs, kas atbildes uz šiem jautājumiem ir atradis, gadiem praktizējot e-komerciju, risinot kļūdas, problēmas un mērķtiecīgi attīstot gan savus, gan klientu e-komercijas biznesus. Šobrīd kopā ar komandu dalāmies ar zināšanām, kuras iegūstam ikdienas pieredzē, apgrozot vairākus simtus tūkstošu EUR mēnesī e-komercijā. 


Katra uzņēmīga cilvēka pirmā kļūda ir censties visu izdarīt pašam, tāpat arī es savas e-komercijas karjeras sākumā iekritu mikomenedžmenta vāveres ritenī. Nemitīgi saņēmu jautājumus, uz kuriem, manuprāt, labiem speciālistiem bija jāzin atbildes. Patiesībā vislabākā mācība man bija tāda, ka izprotot uzdevumu un deleģējot to pareizajiem cilvēkiem, es sāku arvien labāk sasniegt nospraustos mērķus.

Šodien es saprotu, ka problēma bija nevis tajā, ka nolīgtie speciālisti neidziļinājās manā biznesā, bet - ES PATS LĪDZ GALAM NEBIJU IEDZIĻINĀJIES.

“Neviens dalībnieks, vienalga, vai Tavs komandas biedrs vai freelanceris, nevarēs un, visticamāk, nemaz nespēs iedziļināties projektā vairāk kā Tu pats“. - Gustavs Gotauts

Pirmais un svarīgākais padoms, ko es Tev iesaku, domājot par e-komercijas komandas izveidi un vadīšanu, ir: IEDZIĻINIES SAVĀ IDEJĀ, ZINI, KUR TU EJ, KO GRIBI SASNIEGT UN KĀDI RESURSI TAM IR NEPIECIEŠAMI.

Kā piemēru varu minēt sadarbību ar aģentūrām.
Bizness noalgo aģentūru, lai izveidotu izcilu kampaņu, ar cerību, ka šī viena darbība palīdzes palielināt ikmēneša apgrozījumu x10. Aģentūra šķietami iedziļinās un piedāvā savus risinājumus, bet tos ieviešot, vēlamais rezultāts joprojām nav sasniegts.

Kāpēc tā notiek?
Kāpēc tik daudzi uzņēmumi, daloties ar savu pieredzi stāsta, ka sadarbību ar aģentūrām pārtraukuši, pārāk lielo izmaksu un zemo rezultātu dēļ.

Atbilde - SISTĒMA UN IZPRATNE.

"Tev kā e-komercijas vadītājam ir jāspēj izveidot precīzi uzdevumi un mērīt to rezultātus. Tikai tad Tu spēsi efektīvi sadarboties ar aģentūrām, freelanceriem un kolēģiem." - Gustavs Gotauts

Šajā gadījumā es runāju par precīzu metriku noteikšanu, pēc kurām būs skaidrs, vai uzdevums ir izpildīts un vai virzāmies pretī nospraustajam mērķim.

Saprast - kā es pilnīgu svešinieku pārvēršu par savu klientu?

Kas ir mans klients - mana mērķauditorija?
Kā veidot saturu, kas virza manu klientu tuvāk pirkumam?
Un - procesu automatizācija.

1. IZPROTI

  • Kāda ir Tava produkta vērtība potenciālajam klientam?
  • Kas ir Tava mērķauditorija?
  • Kāds ir Tava pircēja ceļš?

2. IZVEIDO E-KOMERCIJAS PROCESU PLĀNU

  • Kāda satura veidošana ir piemērota Tavam zīmolam?
  • Kā un kādus sociālos tīklus Tu izmantosi?
  • Kādu video/foto saturu veidot?
  • Vai un kā veidot sadarbības ar influenceriem?
  • Cik Tu vari ieguldīt maksas reklāmās?
  • Kādu mājaslapu Tu vēlies?
  • Kādus maksājuma veidus Tev jāuzstāda mājaslapā?
  • Vai Tavam produktam nepieciešama piegāde, un kā to vislabāk integrēt mājaslapā?
  • Kādas e-pasta kampaņas un automatizācijas jāievieš Tavam biznesam?

Redzi, e-komercijas pasaule ir gana plaša un loģiski, ka vadīt uzņēmumu UN e-komercijas procesus nav viena cilvēka rokās. Tev jābūt izpratnei par to, kā strādā e-komercija, lai spētu definēt un nodot uzdevumus savai komandai.

Jo vairāk cilvēku komandā, jo vairāk mazo uzvaru, jo ātrāk sasniegsi to apgrozījumu, ko esi ierakstījis savā mērķu grafikā. Katram cilvēkam ir sava metrika, savi cipari, kuriem sekot līdzi. Viņš par tiem atbild. Tavs uzdevums ir motivēt komandu un iedot precīzus uzdevumus, lai uzvaras tiktu sasniegtas!

Elons Musks /Elon Musk/ reiz vēlējās drošus interneta maksājumus un tā vietā, lai atrastu kādu, kurš to darīs, izveidoja savu maksāšanas metodi - PayPal.
Es neesmu Elons, bet neatrodot atbildes uz profesionālas dabas jautājumiem, radās pašsaprotama ideja - radīt eCOMHUB, kopienu, kurā e-komercijas speciālisti dalās savā pieredzē un piedalās diskusijās vienuviet.

Bez pieredzes un zināšanām ir ļoti grūti vadīt komandu, kas ne tikai nesīs peļņu, bet arī strukturēti virzīsies uz priekšu jaunu tirgu un virsotņu apgūšanai. 

"Tici man, es to esmu mēģinājis, domājot, ka visu māku, zinu pats, bet patiesībā aplauzos un nācās visu sākt no jauna." - Gustavs Gotauts

Esmu aplauzies pāris reižu, tamdēļ redzu īsceļus, kas Tev palīdzēs nepieļaut tās pašas kļūdas, kuras es un daudzi, iesākot šo ceļu, neizbēgami pieļauj.
Kopā ar eCOMHUB komandu turpinu dalīties ar uzkrāto pieredzi, jo redzu, ka tikai šādi - daloties ar pieredzi - ātrāk un vairāk biznesu attīstīsies.

Aicinu Tevi piedalīties vebinārā “Kā izveidot spēcīgu e-komercijas komandu?” 23.martā, plkst.17:00!
Piesakies bezmaksas te: https://ej.uz/tavaspecigaekomercijaskomanda
I
nformācija par vebināru: https://fb.me/e/2ZxiSKvRV

Tavu dalību esmu apmaksājis ar vairākiem tūkstošiem EUR, kas iztērēti, maksājot par savām kļūdām un pērkot gan pieredzi, gan zināšanas.

Piesekojot eCOMHUB jaunumiem, Tu pirmais iegūsi informāciju par šo un citiem vebināriem, kā arī mūsu bezmaksas apmācību cikliem, kurus esam sagatavojuši kopā ar LIAA, Google, u.c.  2022. gadā.

Ātrāk sāksi - ātrāk sāksi, vai ne?